Nasz Żłobek bierze udziała w PROJEKCIE INNOWACYJNO-WDROŻENIOWYM W ZAKRESIE OCENY FUNKCJONALNEJ POLEGAJĄCY NA BADANIU I OPRACOWANIU MODELOWYCH ROZWIĄZAŃ NA RZECZ ŚWIADCZONEGO LOKALNIE MIĘDZYSEKTOROWEGO WSPARCIA DLA DZIECI, UCZNIÓW I RODZIN NA PODSTAWIE METODYKI OCENY FUNKCJONALNEJ Z WYKORZYSTANIEM MIĘDZYNARODOWEJ KLASYFIKACJI FUNKCJONOWANIA NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI I ZDROWIA – ICF realizowanym wspólnie z I Ogólnopolskie Stowarzyszenie Publicznych i Niepublicznych Żłobków i Klubów Dziecięcych.

Realizowane zadanie ma na celu przeprowadzenie badań naukowych, na bazie których zostaną opracowane modele rozwiązań, które pozwolą na efektywne zarządzanie lokalnym wsparciem w wymiarze międzysektorowym. W wyniku realizacji zadania powstaną konkretne narzędzia do wdrażania ww. celów oraz przygotowania kadr w tym zakresie. Wypracowane modele zostaną sprawdzone w wybranych powiatach. Efektywność przygotowanych modeli oraz samego ich wdrażania będzie również poddawane badaniu naukowemu. Całość procesu badawczego będzie poddawana ewaluacji.

Głównym celem projektu jest podniesienie jakości i efektywności skoordynowanego, międzysektorowego, wsparcia udzielanego dzieciom, uczniom i ich rodzinom oraz środowisku, w którym funkcjonują na poziomie lokalnym (powiatu). Aby móc ten cel zrealizować potrzeba
będzie:
1. Dokonać analizy zasobów instytucjonalnych, form wsparcia środowiskowego oraz programów realizowanych przez jednostki samorządowe i organizacje pozarządowe w sektorze zdrowia, edukacji i pomocy społecznej,
2. Zintegrować działania wokół dziecka, ucznia i rodziny rozumiane jako połączenie w jeden instrument wsparcia wielu aktualnych form
organizacyjnych wspierania rozwoju dzieci do czasu spełnienia obowiązku szkolnego oraz podczas jego realizacji oraz wdrożyć międzysektorową współpracę i koordynację działań, szczególnie w zakresie ochrony zdrowia, pomocy rodzinie i pomocy społecznej z oferowanymi formami wsparcia w systemie edukacji,
3. Uruchomić zasoby wsparcia umiejscowione w środowisku dziecka, ucznia i rodziny
4. Wdrożyć proces personalizacji wsparcia poprzez dostosowanie rodzaju i zakresu pomocy do rzeczywistych potrzeb dziecka, ucznia, rodziny i środowiska pozarodzinnego,
5. Zmniejszyć obciążenia proceduralne związane z uzyskaniem dostępu do wsparcia,
6. Efektywnie wykorzystywać zasoby lokalne, jak również podnieść jakość świadczonej pomocy, dzięki spójności celów  zsynchronizowaniu oddziaływań pomocowych (efekt synergii),
7. Wspierać procesy zmian w środowiskach lokalnych ze szczególnym uwzględnieniem zadań ról jednostek koordynujących (JST), wspierających (PPP, placówki I, II poziomu referencyjnego w ochronie zdrowia) oraz współpracujących (przedszkola, szkoły, placówki oświatowe, organizacje pozarządowe).